info@visapedia.com 22651462 09121259931 0016046571377

اخبار و رویدادها

اقدامات جدید سفارت کانادا که باعث نگرانی متقاضیان ویزا شده است

اقدامات جدید سفارت کانادا که باعث نگرانی متقاضیان ویزا شده است

اخیرا اخباری از هموطنان شنیده می شود که که بعد از سابمیت درخواست ویزا از طرف سفارت کانادا در آنکارا با ایشان تماس تلفنی برقرار شده و سوال و جواب تلفنی مشابه یک مصاحبه تلفنی انجام شده است.

این اقدامات سفارت باعث نگرانی متقاضیان شده است

 اول اینکه اکثر فرم ها توسط خود شخص پر نشده است و مثلا توسط وکیل و یا مشاوران رسمی مهاجرت یا متاسفانه توسط اشخاص غیر وکیل وغیر مشاوران رسمی مهاجرت (مثل آژانس های مسافرتی) پر و ارسال شده است . و همین باعث شده که شخص متقاضی مسلط به اطلاعات موجود در فرم پر شده نباشد و احیانا اطلاعاتی متفاوت با آنچه در اسناد و فرم ها اعلام شده است به آفیسر بدهد. در برخی موارد نیز حتی با اینکه اطلاعات و فرم ها توسط خود شخص متقاضی پر شده است، بازهم شخص متقاضی به دلیل فراموشی یا دستپاچگی اطلاعات اشتباه به آفیسر می دهد

دوم اینکه ویزای کانادا فرایندی غیر حضوری است و نیازی به مصاحبه در سفارت ندارد. ونگرانی متقاضی این است که آیا مشکل ویژه ای باعث چنین تماس غیر منتظره ای از سوی آفیسر شده است؟ ایا آفیسرها برای همه متقاضیان اینقدر وقت میگذارند و با تک تک متقاضیان تماس میگیرند و مصاحبه کنند؟ برخی متقاضیان  هم از اینکه آیا این یک تماس واقعی از سوی سفارت کانادا در ترکیه است یا خیر اطمینان نداشته اند و به همین دلیل در نحوه پاسخگویی و نیز میزان اطلاعاتی که در این گفتگوی تلفنی میدهند نهایت احتیاط را رعایت میکنند.

هموطنان عزیز به نکات ذیل توجه فرمایید:

برخلاف ویزاهای شنگن و ویزای بسیاری از کشورهای دیگر که مصاحبه حضوری برگزار می شود ، درخواست ویزای کانادا در سیستم غیر حضوری است و تصمیم گیری صرفا بر اساس اسناد و اطلاعات انجام می شود اما آفیسر مهاجرت این حق رادارد تا در صورت صلاحدید، اقدام به برگزاری جلسه مصاحبه اعم از حضوری یا غیر حضوری نموده یا مجددا"اسناد تکمیلی  را درخواست کند. به عبارت دیگر غیر حضوری بودن ویزای کانادا،در اصل غیر قابل تغییر نمی باشد و به نظر آفیسر مربوط می گردد.

واقعیت اینست که آفیسر های مهاجرت کانادا به ندرت از این اختیار استفاده می کنند. آنچه موجب شده که در هفته های اخیر این قبیل مصاحبه های تلفنی در خصوص ایرانیان انجام گردد ، بی دلیل نیست. واقعیت اینست که برخی افراد بخصوص برخی از آژانس های مسافرتی که فقط آشنایی مختصری با برخی امور مقدماتی ویزای کانادا دارند وبا مداخله در کاری که ماهیتا تخصصی در این کار ندارند مشکلات بسیاری برای برخی از متقاضیان ایجاد کرده اند. متاسفانه با ساده سازی و تبلیغات دروغ، متقاضیان متقاعد شده اند که به دلیل فرایند غیر حضوری ویزای کانادا، می توانند اسناد جعلی یا اطلاعات غیر واقعی ارائه دهند. برخی متقضیان که فریب این قبیل تبلیغات را خورده اند، می شنویم بسیار ناراحت کننده است زیرا از ویزای شنگن جعلی، مهر ورود و خروج به کشورهای اروپایی که واقعی نیست و ساختگی می باشد، افزودن نام جعلی فرزند یا همسر در اسناد سجلی یا اسناد مالیکت جعلی همه و همه تنها بخشی از تقلب هایی است که این افراد سودجو مرتکب شده اند و نه تنها موجب رد ویزا و ممنوع الورود شدن متقاضی تا پنج سال شده اند بلکه عملا متقاضی وارد لیست سیاه کانادا و کشورهایی که با کانادا همکاری های پلیسی یا ویزای و مهاجرت دارند شده است

تکرار این اشتباه از طرف افراد سود جو، موجب بروز حساسیت های ویژه در اداره مهاجرت شده است. بنابر این اشخاصی که مشکلات فوق را در پرونده خود ندارند اصولا نباید نگران این مصاحبه ها باشند و با اطمینان به سوالات آفیسر پاسخ داده و به نتیجه نیز امیدوار باشند.

تماس آفیسر  باعث میشود که نهایت دقت نظر مورد انتظار را در پرونده هر متقاضی اعمال شودوبه فرض مواجهه آفیسر  با ابهامات دو راه وجوددارد:

 راه حل اول: رد درخواست  ویزایی که اطلاعات یا اسنادش مبهم است

راه حل دوم: دادن فرصتی به متقاضی برای رفع ابهام

که در این تماس های تلفنی، آفیسر راه حل دوم را برمی گزیندکه عملا به نفع متقاضیان صادق و به ضرر پرونده هایی است که دارای اسناد غیر واقعی هستند

بیش از نود درصد تماس های تلفنی برای متقاضیان ذیل رخ داده است:

در خصوص متقاضیانی است که شخصا" اقدام به درخواست ویزا کرده اند

در خصوص متقاضیانی است از طریق آژانس های مسافرتی یا شرکتهای مشابه که فاقد پروانه وکالت یا فاقدمشاوره رسمی مهاجرت کانادا می باشند اقدام کرده اند

واقعیت اینست آفیسر اداره مهاجرت، هر دو دسته فوق را یکسان می بیند. دلیل این یکسان دیدن دو دسته فوق، بسیار ساده است. در واقع از نظر آفیسر اداره مهاجرت  یا وکالتنامه در پرونده موجود است یا نیست. در هر دو فرض فوق که گفتیم آفیسر هر دو را یکسان می بیند، وکالتنامه وکیل یا مشاور  رسمی مهاجرت در بین اسناد پرونده دیده نمی شود. عملا نیز بیشترین حساسیت آفیسر ها در خصوص همین پرونده ها است.  با اینهمه معنای این نیست که در فرض وجود وکیل یا مشاور واجد صلاحیت، چنین تماسی از سوی آفیسر گرفته نخواهد شد بلکه نکته مهم اینست که اولا این قبیل تماس ها بسیار کمتر است زیرا اصولا پرونده صحیح و با دقت نظر در اسناد و اطلاعات تنظیم شده است و ثانیا امکان پاسخگویی قانع کننده به آفیسر بیشتر است

هموطنان عزیز خواهشمند است :

همواره درخواست های ویزا یا اقدامات مهاجرتی را به وکلا یا مشاورین دارای پروانه رسمی بسپارید و از مراجعه به اشخاص دیگر یا آژانس ها خودداری کنید. متقاضیی که برنامه دراز مدت برای اقدامات مهاجرتی بعدی دارد باید از روز نخست حتی برای ویزای توریستی از طریق وکیل یا مشاور متخصص و رسمی مهاجرت اقدام کند که بعدها برایش مشکل ایجاد نشود.

حتی اگر وکیل  یا مشاور رسمی دارند در خصوص اطلاعات شخصی خود که  توسط وکیل  یا مشاور رسمی مهاجرت اراِئه شده مسلط باشند تا در صورت مصاحبه تلفنی براحتی بتوانند اطلاعات مورد نظر آفیسر را به وی بدهند.

اسناد و اطلاعات صحیح و واقعی ارائه دهیدو به خاطر داشته باشید که در صورت ارائه اطلاعات یا اسناد غیر واقعی نه تنها هرگونه برنامه مهاجرتی بعدی در کانادا برای شما غیر ممکن خواهد شد بلکه عملا ممکن است کشورهای هم پیمان کانادا نیز به این سوابق دسترسی داشته باشند و اخذ ویزای کشورهای مذکور نیز با مشکلاتی مواجه شود.

اگر میخواهید  با خاطری آسوده به کشور کانادا مهاجرت کنید ما به شما  دفتر مهاجرتی آقای امیر ثقفی  را پیشنهاد میکنیم .

می توانید جهت مشاوره با شمارهای ذیل تماس بگیرید:

شرکت ویزا پدیا

تلفن: 22651462-09120709417

تاریخ نشر خبر: ۲۵ امرداد، ۱۳۹۶